1 Μαθησιακές δυσκολίες και εβδομάδα γέννησης Πεμ Ιουλ 21, 2011 1:30 am
bou-boukitsa
Πρωταγωνιστής!!
Θα μπορούσαν άραγε να εξηγηθούν οι μαθησιακές δυσκολίες που παρατηρούνται μεταξύ μαθητών από τον χρόνο και τον τρόπο με τον οποίο έφτασαν σε αυτό τον κόσμο; Αυτό το ερώτημα έθεσαν ερευνητές του Πανεπιστημίου της Γλασκώβης και εκπόνησαν μια ιδιαίτερα εκτενή μελέτη προκειμένου να δώσουν μια τεκμηριωμένη απάντηση.
Λαμβάνοντας από τα σχολικά αρχεία δεδομένα που αφορούσαν 407.503 μαθητές από 19 περιοχές της Σκωτίας (σύνολο πληθυσμού 3,8 εκατομμύρια) και συνδέοντάς τα με τις γεννήσεις των παιδιών κατέληξαν στα εξής συμπεράσματα: ο κίνδυνος για την εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών κατά τη μετέπειτα ζωή είναι αντιστρόφως ανάλογος με τον αριθμό των εβδομάδων κύησης. Ετσι, τα παιδιά που γεννήθηκαν εξαιρετικά πρόωρα (24 εβδομάδες) είχαν τη μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίσουν μαθησιακές δυσκολίες αργότερα, ενώ κάθε εβδομάδα παραπάνω στη μήτρα μείωνε τον κίνδυνο, ο οποίος έφτανε στο χαμηλότερο σημείο στην 40ή με 41η εβδομάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με τον όρο «μαθησιακές δυσκολίες» οι επιστήμονες περιέγραφαν οποιαδήποτε μορφή δυσκολίας που θα απαιτούσε ιδιαίτερη μεταχείριση και ειδική εκπαίδευση για τα παιδιά, όπως παραδείγματος χάριν δυσλεξία, ελλιπή προσοχή και δυσπραξία (αδυναμία οπτικο-κινητικού συντονισμού η οποία έχει επίδραση στη δυνατότητα των παιδιών να γράφουν και να διαβάζουν).
Παρουσιάζοντας τα παραπάνω δεδομένα, καθώς και τις λεπτομέρειες της ανάπτυξης του εμβρυϊκού εγκεφάλου, η κυρία Καπέλλου-Προυκάκη τόνισε ότι «ο χρόνος που θα γίνει η επιλεκτική καισαρική τομή είναι πολύ σημαντικός τόσο για να αποφευχθεί η νεογνική νοσηρότητα όσο και για να ενισχυθεί η ανάπτυξη του εγκεφάλου. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει οι υποψήφιες μητέρες να είναι πλήρως ενήμερες προτού πάρουν την απόφασή τους».
για τις εγκυούλες μας !!!...αν για όσες γεννησαμε είναι πλέον αργά...κάποιες έχετε επιλογή!
Λαμβάνοντας από τα σχολικά αρχεία δεδομένα που αφορούσαν 407.503 μαθητές από 19 περιοχές της Σκωτίας (σύνολο πληθυσμού 3,8 εκατομμύρια) και συνδέοντάς τα με τις γεννήσεις των παιδιών κατέληξαν στα εξής συμπεράσματα: ο κίνδυνος για την εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών κατά τη μετέπειτα ζωή είναι αντιστρόφως ανάλογος με τον αριθμό των εβδομάδων κύησης. Ετσι, τα παιδιά που γεννήθηκαν εξαιρετικά πρόωρα (24 εβδομάδες) είχαν τη μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίσουν μαθησιακές δυσκολίες αργότερα, ενώ κάθε εβδομάδα παραπάνω στη μήτρα μείωνε τον κίνδυνο, ο οποίος έφτανε στο χαμηλότερο σημείο στην 40ή με 41η εβδομάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι με τον όρο «μαθησιακές δυσκολίες» οι επιστήμονες περιέγραφαν οποιαδήποτε μορφή δυσκολίας που θα απαιτούσε ιδιαίτερη μεταχείριση και ειδική εκπαίδευση για τα παιδιά, όπως παραδείγματος χάριν δυσλεξία, ελλιπή προσοχή και δυσπραξία (αδυναμία οπτικο-κινητικού συντονισμού η οποία έχει επίδραση στη δυνατότητα των παιδιών να γράφουν και να διαβάζουν).
Παρουσιάζοντας τα παραπάνω δεδομένα, καθώς και τις λεπτομέρειες της ανάπτυξης του εμβρυϊκού εγκεφάλου, η κυρία Καπέλλου-Προυκάκη τόνισε ότι «ο χρόνος που θα γίνει η επιλεκτική καισαρική τομή είναι πολύ σημαντικός τόσο για να αποφευχθεί η νεογνική νοσηρότητα όσο και για να ενισχυθεί η ανάπτυξη του εγκεφάλου. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει οι υποψήφιες μητέρες να είναι πλήρως ενήμερες προτού πάρουν την απόφασή τους».
για τις εγκυούλες μας !!!...αν για όσες γεννησαμε είναι πλέον αργά...κάποιες έχετε επιλογή!