1 Ταξιδεύοντας με το αυτοκίνητο Κυρ Αυγ 05, 2012 11:54 pm
Evie12
Σιωπηλή δύναμη
«Φτάνουμε;» σας ρωτά το παιδί, μόλις μισή ώρα αφού μπήκατε στο αυτοκίνητο, για να πάτε από την Καλαμάτα στην Αθήνα. «Παίξε!» ή «Κοιμήσου!» του απαντάτε και συγχρόνως δυναμώνετε τη μουσική.
Έτσι, το παιδί όχι μόνο βρίσκεται καθηλωμένο για αρκετή ώρα από κινητικής πλευράς, αλλά και τείνει να μη χρησιμοποιεί το μυαλό του δημιουργικά περιμένοντας να φτάσει στον προορισμό του. Μα, το ταξίδι δεν έχει σημασία;
Κι όμως ο χρόνος μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να αξιοποιηθεί για να σκεφτούμε, να μιλήσουμε και να γελάσουμε. Εδώ θα βρίσκετε καινούργιες ιδέες για αυτό το σκοπό.
Κατά πρώτον είναι ευκαιρία να εξηγήσουμε στο παιδί ανάλογα με την ηλικία του το θέμα της διαδρομής, της απόστασης και του χρόνου.
«Αφετηρία» και «προορισμός» είναι λέξεις που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Από πού ξεκινάμε και πού θέλουμε να πάμε; Ποια είναι η διαδρομή που θα ακολουθήσουμε; Δώστε τους το χάρτη, δείξτε τους και μάθετέ τους να τον «διαβάζουν». Τα μικρά παιδιά θα χαρούν ιδιαίτερα επηρεασμένα από το παιδικό πρόγραμμα «Ντόρα η εξερευνήτρια»! Αφήστε τα παιδιά να λένε ποιο μέρος θα συναντήσετε αμέσως μετά με βάση το χάρτη. Δεν είναι κακό να δείξετε ότι βασίζεστε στο παιδί να σας πει εάν «πάτε καλά για τον προορισμό σας»…
Εξηγήστε τι σημαίνουν οι ταμπέλες όπως «Κόρινθος 60». Πώς υπολογίζεται αυτό το 60 σε χρόνο; Τι ρόλο παίζει η ταχύτητα και το όριο ταχύτητας;
Κατά δεύτερον, εάν το παιδί είναι μικρό, αλλά επιμένει να ρωτά πόση ώρα χρειάζεται για να φτάσετε στον προορισμό σας, μια καλή ιδέα για μακρινά ταξίδια είναι να «οπτικοποιήσετε» τη διαδρομή και τις αποστάσεις. Πιο συγκεκριμένα, 1-2 μέρες πριν το ταξίδι σας:
Δίνετε στο παιδί να κόψει και να ζωγραφίσει ένα αυτοκινητάκι (στη μέση του οποίου κάνετε μια μικρή τρύπα) και δύο σπιτάκια ή – εάν ξέρει να γράφει- του ζητάτε να φτιάξει μία ταμπέλα με το όνομα της αφετηρίας και μία με το όνομα του προορισμού.
Μετά παίρνετε μια κορδέλα. Κατά μήκος της κορδέλας με μαρκαδόρο βάζετε μία γραμμή για κάθε ώρα διαδρομής. Περνάτε την κορδέλα μέσα από την τρύπα που κάνατε στο αυτοκινητάκι, ώστε αυτό να μπορείτε να σύρετε το αυτοκινητάκι κατά μήκος της κορδέλας. Κολλάτε ή συρράπτετε στην μία άκρη της κορδέλας την ταμπέλα/σπιτάκι της αφετηρία και στην άλλη άκρη την ταμπέλα/σπιτάκι του προορισμού. Σύρετε το αυτοκινητάκι και το τοποθετείτε στην αφετηρία.
Όταν μπείτε στο αυτοκίνητο και ξεκινήσετε το ταξίδι σας, το παιδί θα μπορεί να παρακολουθεί τη διαδρομή και κάθε φορά που θα συμπληρώνετε μία ώρα ταξιδιού θα τοποθετεί το αυτοκίνητο στην επόμενη γραμμή της κορδέλας. Έτσι, θα καταλαβαίνει πόση ώρα ακόμη χρειάζεται για να φτάσετε.
Κάντε κλικ www.parentbook.gr για να δείτε ιδέες για γλωσσικά και άλλα παιχνίδια. Απευθύνονται σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, αλλά σίγουρα μπορούν μαζί με τα μικρότερα παιδιά να διασκεδάσουν και τα μεγαλύτερα. Αφού μπείτε στο site θα ακολουθήσετε τη διαδρομή Στον Ελεύθερο Χρόνο/Δημιουργικές Ασχολίες μέσα κι έξω από το σπίτι/Καθ'οδόν με το αυτοκίνητο ή κάντε copy link http://parentbook.gr/content/%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%84%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CE%BD-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF
Έτσι, το παιδί όχι μόνο βρίσκεται καθηλωμένο για αρκετή ώρα από κινητικής πλευράς, αλλά και τείνει να μη χρησιμοποιεί το μυαλό του δημιουργικά περιμένοντας να φτάσει στον προορισμό του. Μα, το ταξίδι δεν έχει σημασία;
Κι όμως ο χρόνος μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να αξιοποιηθεί για να σκεφτούμε, να μιλήσουμε και να γελάσουμε. Εδώ θα βρίσκετε καινούργιες ιδέες για αυτό το σκοπό.
Κατά πρώτον είναι ευκαιρία να εξηγήσουμε στο παιδί ανάλογα με την ηλικία του το θέμα της διαδρομής, της απόστασης και του χρόνου.
«Αφετηρία» και «προορισμός» είναι λέξεις που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Από πού ξεκινάμε και πού θέλουμε να πάμε; Ποια είναι η διαδρομή που θα ακολουθήσουμε; Δώστε τους το χάρτη, δείξτε τους και μάθετέ τους να τον «διαβάζουν». Τα μικρά παιδιά θα χαρούν ιδιαίτερα επηρεασμένα από το παιδικό πρόγραμμα «Ντόρα η εξερευνήτρια»! Αφήστε τα παιδιά να λένε ποιο μέρος θα συναντήσετε αμέσως μετά με βάση το χάρτη. Δεν είναι κακό να δείξετε ότι βασίζεστε στο παιδί να σας πει εάν «πάτε καλά για τον προορισμό σας»…
Εξηγήστε τι σημαίνουν οι ταμπέλες όπως «Κόρινθος 60». Πώς υπολογίζεται αυτό το 60 σε χρόνο; Τι ρόλο παίζει η ταχύτητα και το όριο ταχύτητας;
Κατά δεύτερον, εάν το παιδί είναι μικρό, αλλά επιμένει να ρωτά πόση ώρα χρειάζεται για να φτάσετε στον προορισμό σας, μια καλή ιδέα για μακρινά ταξίδια είναι να «οπτικοποιήσετε» τη διαδρομή και τις αποστάσεις. Πιο συγκεκριμένα, 1-2 μέρες πριν το ταξίδι σας:
Δίνετε στο παιδί να κόψει και να ζωγραφίσει ένα αυτοκινητάκι (στη μέση του οποίου κάνετε μια μικρή τρύπα) και δύο σπιτάκια ή – εάν ξέρει να γράφει- του ζητάτε να φτιάξει μία ταμπέλα με το όνομα της αφετηρίας και μία με το όνομα του προορισμού.
Μετά παίρνετε μια κορδέλα. Κατά μήκος της κορδέλας με μαρκαδόρο βάζετε μία γραμμή για κάθε ώρα διαδρομής. Περνάτε την κορδέλα μέσα από την τρύπα που κάνατε στο αυτοκινητάκι, ώστε αυτό να μπορείτε να σύρετε το αυτοκινητάκι κατά μήκος της κορδέλας. Κολλάτε ή συρράπτετε στην μία άκρη της κορδέλας την ταμπέλα/σπιτάκι της αφετηρία και στην άλλη άκρη την ταμπέλα/σπιτάκι του προορισμού. Σύρετε το αυτοκινητάκι και το τοποθετείτε στην αφετηρία.
Όταν μπείτε στο αυτοκίνητο και ξεκινήσετε το ταξίδι σας, το παιδί θα μπορεί να παρακολουθεί τη διαδρομή και κάθε φορά που θα συμπληρώνετε μία ώρα ταξιδιού θα τοποθετεί το αυτοκίνητο στην επόμενη γραμμή της κορδέλας. Έτσι, θα καταλαβαίνει πόση ώρα ακόμη χρειάζεται για να φτάσετε.
Κάντε κλικ www.parentbook.gr για να δείτε ιδέες για γλωσσικά και άλλα παιχνίδια. Απευθύνονται σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας, αλλά σίγουρα μπορούν μαζί με τα μικρότερα παιδιά να διασκεδάσουν και τα μεγαλύτερα. Αφού μπείτε στο site θα ακολουθήσετε τη διαδρομή Στον Ελεύθερο Χρόνο/Δημιουργικές Ασχολίες μέσα κι έξω από το σπίτι/Καθ'οδόν με το αυτοκίνητο ή κάντε copy link http://parentbook.gr/content/%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%84%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CE%BD-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%BF