kira έγραψε:Nένα τι κάνατε με τα μαγνητικά γραμματάκια και πως ξεκίνησε το διάβασμα??
Δώσε μας καμια συμβουλή χαρισματική μαμά!!!!!
Αρχικα ειχα παρει τα μαγνητακια ως επιβραβευση για καθε φορα που πηγαινε τουαλετα μονος του. Και του ελεγα "Μπραβο Αλεξανδρε, για να δουμε ποιο γραμμα ετυχες τωρα? Το Εψιλον!!" Και τα κολλουσε στο ψυγειο.
Τα ειχα μεσα σε ενα κουβαδακι και τα εβγαζε όλα εξω κι επαιζε, και οταν ηταν να τα μαζεψει του ελεγα "τωρα θα μαζεψεις το Α, το Η, και το Λ". Καπως ετσι εμαθε τα γραμματα.
Ομοιως του ελεγα και του ηχους του καθε γραμματος, πχ το αλφα ειναι ααααααααα, το ητα ειναι ιιιιιιιιιιιι, το ρο ειναι ρρρρρρρρρρ.. Και σιγα σιγα ειπαμε "κ και α κα".
Σημαντικο ρολο επαιξαν βιβλια με εικονες και τη λεξη απο κατω, πχ γατα, κοτα.
Μια μερα εβλεπε το κουτι απο το γαλα στο τραπεζι και μου λεει "μαμα, εδω περα -και μου δειχνει τη λεξη γαλα- γραφει γαλα".
Τωρα, και σιγα σιγα, εχει αρχισει να διαβαζει λεξεις απο κανονικα βιβλία, πχ με τον τσελεμεντε μου ειπε να του φτιάξω γαλατοπιτα. Μαλιστα, επειδη διαβασε "8 φύλλα κρουστας" (το κρουστας δεν το διαβασε ακριβως), κι εγω ειχα βαλει 7 φυλλα, μου πηρε τα αυτια "μαμα, γιατι εβαλες 7 φυλλα? μαμαααα, εδω λεει 8 φυλλα. μαμαααα, βαλε άλλο ενα φυλλο.." (Αναγκαστηκα κι εβαλα άλλο ενα φυλλο, με ειχε σκασει...
)
Πριν λιγες μερες διαβασε τη λεξη "μανιταροσουπα".
Γενικα, δεν ηταν κατι το πολύ απαιτητικο, εξαλλου ποτε δεν τον πίεσα να κατσει να μαθει την αλφαβητα. Απλα ημουν στο σπιτι μαζι του συνεχεια οταν ειχα τον Θοδωρη λεχουδι, και επρεπε να βρω τροπο να απασχολω τον Αλεξανδρο, χωρις να πρεπει να ειμαι πανω απο το κεφαλι του συνεχεια. Αντι πχ να του βαζω συνεχεια Μπομπ Σφουγγαρακη (που και αυτο το έκανα, ειπαμε, παιδι ειναι) του άνοιγα ένα βιβλίο και τον εβαζα να ψαχνει γραμματα, λεξεις, αριθμους.
Ανοιγα την τραπουλα και τον εβαζα να φτιαχνει ολη τη σειρα απο τον ασο μεχρι το 10. Μαθαμε να παιζουμε αγωνια, να βαζουμε δλδ πανω σε ενα χαρτι ειτε το ιδιο νουμερο, ειτε το ιδιο χρωμα/φυλη.
Του ελεγα να μαζεψει 5 παιχνιδια και να τα βαλει στο μπαουλο. Μετα να μαζεψει 8 παινχιδια. Μετα να μαζεψει 3+2 παιχνιδια. Και μετρουσε με τα δαχτυλα.
Γενικως, όποτε εβλεπα μια ταση, την εκμεταλλευομουν. Και του ελεγα και τον κανονα της ερωτησης του. Αν πχ με ρωτουσε τι ωρα ειναι, του εδειχνα το ρολόι κ του ελεγα "το μεγαλο δειχνει στο 12, το μικρο στο 5, άρα ειναι 5. Οποτε το μεγαλο δειχνει στο 12, η ωραειναι ο αριθμος που δειχνει το μικρο" (καλα, αν του το ειπα ετσι, που να καταλαβει
)
Εννοειται οτι δεν τα επιανε με την πρωτη, οτι χρειαζονταν επαναληψεις, και γινοντουσαν όλα με το πασο μας. Ποτε δεν πίεσα τον Αλεξανδρο να μαθει κάτι. Και θελω να πιστευω οτι δεν θα το κανω ποτέ.
Νομιζω οτι τον πιο σημαντικο ρόλο επαιξε το οτι μεσα στο σπιτι κι εμεις διαβαζουμε πολύ. Εφημεριδες, περιοδικα, βιβλία κυρίως. Εχει δηλαδη ενα περιβαλλον που ευνοει το διαβασμα. Και αυτο νομιζω επαιξε ρόλο, οχι τοσο στο να μαθει, όσο στο να το θέλει ο ιδιος, να ρωτάει μονος του, και να ζηταει να μαθει.